Over ons

Stichting United we stand Together is ontstaan uit 2 en later 3 personen die wat willen doen en willen helpen naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne. We hebben ondertussen een netwerk opgebouwd in Krakau en Lviv en reageren op waar vraag naar is. Zo zorgen we zelf voor het eventuele transport van middelen of gaan we zelf naar Krakau om producten te kopen waar op dat moment vraag naar is. Er wordt snel gehandeld in een dynamische tijd.

We zetten nu in op het genereren van financiën zodat we met deze financiën de leefsituatie van de hulpbehoevenden ter plekke kunnen verbeteren. De middelen worden aangeschaft in Polen.
Op dit moment is de vraag naar middelen en hulp hoog in Krakau waar alle hulp bestaat uit vrijwilligers. Maar ook in Lviv, waar veel mensen verblijven die gevlucht zijn uit andere plekken uit Oekraïne. Hier zal dan ook de komende maanden de focus op komen te liggen.

Wanneer de vraag in Krakau minder zal worden, is de vraag in Oekraïne zelf nog aanwezig, hier zijn mensen die niks meer hebben en een land dat opnieuw opgebouwd zal moeten worden. We zullen dan ook indien nodig de focus verleggen.

We werken samen met mensen en meerdere stichtingen en vrijwilligersgroepen over de hele wereld. Doordat we korte lijnen hebben weten we ook waar onze spullen terecht komen en weten we ook zeker dat het op een goede plek komt.

Deze oorlogssituatie grijpt ons aan en we hebben het gevoel wat te moeten én kunnen doen. De mensen die getroffen worden hadden een leven, waren aan het werk, hebben of hadden hun eigen gezinnetjes. De jongens die nu hun dorp moeten verdedigen, die jongens hadden onze broers, neven of buurjongens kunnen zijn.

We zijn niet pro-oekraïne, we zijn pro-mens en anti-oorlog!

Onze mensen

Vincent Ravenhorst